Heeft u ook wel eens een e-mail, telefoontje of sms gehad van “uw bank”? Dit is bijna altijd phishing. Criminelen proberen hiermee achter uw gegevens te komen of u geld afhandig te maken.
Geen enkele bank vraagt per telefoon, e-mail of sms om uw gegevens, een betaling of inlogcodes.
Wat moet u doen als “uw bank” contact met u opneemt?
Neem altijd zelf altijd contact op met uw bank om na te vragen of alles klopt. Wij hebben voor uw gemak alle contactgegevens en officiële inlogpagina’s van de grootste Nederlandse banken verzameld en op een pagina gezet. Hierdoor kunt u eenvoudig contact opnemen met uw echte bank.
Sla deze pagina bij uw favorieten websites in uw browser op en als u in de toekomst een melding van “uw bank” krijgt kunt u via onze pagina direct bij de echte helpdesk van uw bank terecht.
Op onze overzichtspagina kunt u de onderstaande informatie per bank terugvinden:
- Inloggen, de online inlog pagina van de bank
- Service en contact, de websitepagina van de bank met de service- en contact gegevens
- Website, de website domeinnaam van de bank
- Telefoonnummer, het echte telefoonnummer van de bank
- Pas blokkeren, de link naar de pagina met informatie om snel uw pas te blokkeren bij diefstal of vermoeden van fraude
Wilt u andere mensen helpen en internetoplichting voorkomen? Deel dit bericht dan met uw familie en vrienden. Samen pakken wij internetfraude aan!